logo gif 10lat

Open menu

 reklama

Ancora 1000x175 baner VIP

Wkrótce wyjazdy nad morze, a obwodnice w budowie

nadmorskie-obwodniceZbliża się letni sezon - jak w tym roku będziemy jeździć nad morze krajową "trójką" i "szóstką" ? W zachodniopomorskim trwa budowa 3 obwodnic na głównych drogach prowadzących nad morze. Nowe trasy powstają w miejscach, w których dotychczas często tworzyły się korki. Nowe obwodnice na DK3 i DK6 - Miękowo i Parłówko ominiemy jeszcze podczas tych wakacji, a Nowogard przed końcem roku. Pełne zakończenie robót na wszystkich 3 inwestycjach jest planowane niestety po sezonie wakacyjnym.



 

 

Chcemy aby kierowcy jak najszybciej mogli korzystać z nowych dróg - mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA O/Szczecin - jeszcze podczas wakacji planujemy techniczne otwarcie jednych jezdni na obwodnicach Miękowa i Parłówka. Będzie to miało pozytywny wpływ na płynność ruchu na drodze krajowej nr 3 i pozwoli na sprawne wykonywanie prac na obecnym przebiegu "trójki".

Obwodnica Troszyna, Parłówka i Ostromic
Budowa drogi rozpoczęła się w grudniu 2009 roku. Nowa trasa o długości 6 kilometrów powstaje w miejscu skrzyżowania DK nr 3 z drogą wojewódzką nr 108 biegnącą w kierunku Golczewa i 107 w kierunku Kamienia Pomorskiego. Zamiast obecnych, kolizyjnych skrzyżowań i położonego przy skrzyżowaniu DK nr 3 i DW nr 107 przejazdu kolejowego z rogatkami powstanie nowa trasa. Węzeł drogowy Parłówko rozprowadzi ruch z DK  nr 3 na drogi wojewódzkie. Wiadukt nad linią kolejową sprawi, iż kierowcy nie będą musieli stać przed przejazdem przez tory. Kierowcy podczas wakacji muszą się liczyć z utrudnieniami w rejonie skrzyżowań z drogami wojewódzkimi nr 107 i 108. Zakończenie prac przewidziane jest jeszcze przed końcem tego roku. Planujemy techniczne uruchomienie jednej jezdni obwodnicy jeszcze podczas sezonu wakacyjnego. Dzięki temu utrudnienia podczas największego natężenia ruchu wakacyjnego w sezonie letnim będą dużo mniejsze i możliwe będzie dokończenie najazdu na wiadukt nad linią kolejową (trzeba tam zasypać obecny przebieg DK nr 3).

Obwodnica Miękowa
Budowa drogi rozpoczęła się w grudniu 2009 roku. Obwodnica będzie miała długość ponad 4 kilometrów, będzie stanowić przedłużeniem istniejącej, dwujezdniowej drogi S3. Dotychczas kierowcy zaraz za końcem "ekspresówki" napotykali kolizyjne skrzyżowanie z ulicą Wolińską, dalej krętą drogą między domami przejeżdżali przez Miękowo. Szczególnie w okresie wakacyjnym powstawały w tym miejscu długie korki. Budowana trasa omija Miękowo od zachodu, mieszkańcy miejscowości odetchną od uciążliwego ruchu tranzytowego. Na skrzyżowaniu z drogą powiatową na Stepnicę powstaje węzeł drogowy Miękowo. Według kontraktu  maksymalny termin zakończenia prac to maj przyszłego roku, ale jeżeli nie nastąpią żadne nieprzewidziane okoliczności, to jeszcze w lipcu odbędzie się techniczne uruchomienie zachodniej jezdni obwodnicy. Pozwoli to wykonywać prace na starym przebiegu DK  nr 3 i zmniejszy utrudnienia w ruchu.  Przed końcem roku kompletna obwodnica (obie jezdnie wraz z węzłem) zostanie oddana do dyspozycji kierowców. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Obwodnica Nowogardu
Budowa drogi rozpoczęła się w kwietniu ubiegłego roku. Nowa trasa ma długość ponad 9 kilometrów, będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, ominie Nowogard od północnego zachodu. Połączenie z pozostałymi drogami zapewnią 3 węzły drogowe - dwa na początku i końcu obwodnicy z DK nr 6 i jeden środkowy z drogą wojewódzką nr 106 prowadzącą do Golczewa. Kierowcy napotkają utrudnienia na przecięciu nowej trasy z krajową "szóstką" w Olchowie i Wojcieszynie. Po otwarciu trasy skończą się korki, które często tworzyły się w okresie wakacyjnym przy przejeździe przez miejscowość. Zakończenie prac przewidziane jest w lutym przyszłego roku, ale jeżeli pogoda dopisze i procedury uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie trasy będą przebiegać sprawnie, to jeszcze przed końcem tego roku zamierzamy udostępnić nową drogę do ruchu. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Dane i fot : GDDKiA O/Szczecin

Pin It