logo gif 10lat

Open menu

 reklama

Ancora 1000x175 baner VIP

Uroki osiedlowych sklepów

sklepy200x150

Niedługo minie 6 lat od kiedy na naszym osiedlu pojawiła się "Biedronka". Z początkiem działalności sądzono, że przyczyni się do bankructwa większości sklepów osiedlowych - jednak w bilansie kilkuletnim tylko jeden sklep spożywczy musiał zamknąć swe podwoje (Wiki) - a przybyły za to dwa (Żabka i Cukiernia "Szymczak").

 

Okazuje się, że lubimy robić zakupy w małych osiedlowych sklepach i jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Są one blisko naszego miejsca zamieszkania, mają trafnie dobrany asortyment, dobrą jakość świeżych produktów, uprzejmy personel, który orientuje się w potrzebach klientów i dba o nie. Klient nie musi specjalnie do niego jechać, stać w korkach, szukać miejsca do zaparkowania, czekać w kolejce itp.  Wypada także wspomnieć o wadach - na tle hipermarketów sklepy osiedlowe przegrywają z ceną towaru, mniejszą ilością asortymentu i krótszymi godzinami pracy (choć nie zawsze).

 

Sklep "Jaś" w Przecławiu prowadzę od 2003 roku - mówi p. Agnieszka - Ja i moje pracownice znamy niemalże wszystkich naszych klientów. Osobiście dbam o zaopatrzenie sklepu - pieczywo z którego słyniemy - mamy z pod Gryfina, staram się aby nabiał, warzywa i owoce były zawsze świeże. U nas żaden klient nie jest anonimowy jak w hipermarkecie, może liczyć na rozmowę, poradę czy uwagę sprzedawcy, to także miejsce gdzie może uzyskać informacje o lokalnych wydarzeniach.

Od 14 lat istnieją na naszym rynku delikatesy "Anna".  Właściciel P. Andrzej - przebudował niedawno swój sklep na samoobsługowy. Chcemy aby klient nie musiał kupować zza lady - tylko samemu wybrać produkty i się obsłużyć. Powiększyliśmy także powierzchnię handlową o zaplecze warzywno-owocowe - dzięki temu oferujemy znacznie większy asortyment warzyw i owoców.

Akcję wsparcia małych sklepów o zasięgu lokalnym oraz rozwoju tradycyjnego handlu rozpoczęła firma Makro. Społeczny program pod nazwą "Tu mieszkam - tu kupuję" ma na celu promocję i wsparcie niezależnych, osiedlowych sklepików. Pokazanie, że stanowią one serce każdej lokalnej społeczności, a zakupy w nich mają wiele zalet. Jest to także odpowiedź na ekspansię tanich dyskontów tj, Netto, Biedronka, Lidl. W odróżnieniu od nich - sklepy osiedlowe oferują markowe towary, które sa zawsze wyższej jakości od ich "naśladowców" - szczegóły akcji na stronie  www.tumieszkamtukupuje.pl .

Rozpoczynamy jesienną ankietę na temat ulubionego sklepu spożywczego - mamy ich w Przecławiu i Warzymicach dokładnie 10. Na stronie startowej pojawiła się ankieta - zapraszamy do głosowania. Nie pytamy gdzie najczęściej robisz zakupy - bo pewnie wygrałaby Biedronka. Pytamy bardziej o "ulubiony" sklep - szukamy takiego w którym miło się kupuje. Dla zwycięskiego sklepu planujemy niespodziankę na koniec akcji.

W komentarzach pod artykułem - można napisać swoją opinię o wybranym sklepie - liczymy na obiektywizm !


 

Pin It