Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie Zachodniej Obwodnicy Szczecina

ZOS SzczecinOgłosiła go dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Biuletynie Informacji Publicznej i chodzi tu o dokumentację projektową. Przetarg został podzielony na dwie części - od okolic Kołbaskowa do Polic oraz od Polic do Goleniowa. Na drugim odcinku powstanie najdłuższy tunel pod rzeką w Polsce. Według najbardziej optymistycznych założeń i terminów obwodnicą pojedziemy najwcześniej w 2030 roku.

 

 

 

Według wcześniejszych planów - przetarg na obwodnicę miał być ogłoszony w formule "zaprojektuj i wybuduj" Ostatecznie odstąpiono od tego rozwiązania, kiedy to jeden wykonawca odpowiada za cały proces projektowania i realizacji. Teraz zadanie podzielono na dwa odcinki oraz zdecydowano się ogłosić przetarg na projekt.

reklama

Pan Bratek Mierzyn Mikołaj Choinka

 Hair-House

 

Prace projektowe pierwszego odcinka mają potrwać 31 miesięcy. Duży fragment obwodnicy przebiega przez tereny gminy Kołbaskowo. Pierwsza część obwodnicy obejmuje odcinki Kołbaskowo – Dołuje – Police oraz węzły Będargowo, Dołuje, Dobra, Tanowo i Police.

Druga część obwodnicy dotyczy odcinka Police - Goleniów, którego istotną część stanowić będzie pięciokilometrowy tunel pod Odrą. Tutaj prace projektowe mają potrwać dłużej - 38 miesięcy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty do 20 stycznia. Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała 50 kilometrów. Na projekt i wykup ziemi rząd przeznaczył ponad 400 milionów złotych. Cała Zachodnia Obwodnica Szczecina może kosztować około 4 mld złotych.

 

ZOS Szczecin

Mapy: GDDKiA