Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Ogłosiła go dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Biuletynie Informacji Publicznej i chodzi tu o dokumentację projektową. Przetarg został podzielony na dwie części - od okolic Kołbaskowa do Polic oraz od Polic do Goleniowa. Na drugim odcinku powstanie najdłuższy tunel pod rzeką w Polsce. Według najbardziej optymistycznych założeń i terminów obwodnicą pojedziemy najwcześniej w 2030 roku.
Według wcześniejszych planów - przetarg na obwodnicę miał być ogłoszony w formule "zaprojektuj i wybuduj" Ostatecznie odstąpiono od tego rozwiązania, kiedy to jeden wykonawca odpowiada za cały proces projektowania i realizacji. Teraz zadanie podzielono na dwa odcinki oraz zdecydowano się ogłosić przetarg na projekt.
reklama
Prace projektowe pierwszego odcinka mają potrwać 31 miesięcy. Duży fragment obwodnicy przebiega przez tereny gminy Kołbaskowo. Pierwsza część obwodnicy obejmuje odcinki Kołbaskowo – Dołuje – Police oraz węzły Będargowo, Dołuje, Dobra, Tanowo i Police.
Druga część obwodnicy dotyczy odcinka Police - Goleniów, którego istotną część stanowić będzie pięciokilometrowy tunel pod Odrą. Tutaj prace projektowe mają potrwać dłużej - 38 miesięcy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty do 20 stycznia. Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała 50 kilometrów. Na projekt i wykup ziemi rząd przeznaczył ponad 400 milionów złotych. Cała Zachodnia Obwodnica Szczecina może kosztować około 4 mld złotych.
Mapy: GDDKiA